blessurevrij hardlopen met loopanalyse en inspanningstest

 

Wil je zonder blessures en met plezier hardlopen?
Wil je zo effectief mogelijk je loopafstand vergroten?

Kom dan Maandagavond 7 maart om 19.30 uur naar de Praktijk van Ortis in het receptiegebouw van Dimence op terrein Brinkgreven.

Twee leuke gratis presentaties waarbij Ingrid Enderink van paramedische praktijk Ortis www.ortistherapeuten.nl u informeert over een loopstijl om hardloopblessures te voorkomen en Joost Ostendorf van Www.joostostendorf.nl de energy control methode met inspanningstesten voor meetbaar en effectief trainen binnen de verschillende hartslagzones demonstreert.

image

Fiets inspanningstest voor meetbaar effectief sporten, Deventer.
Sport inspanningstest voor effectief en gezond sporten.
Wil je effectief je conditie trainen, afvallen, vetverbranding stimuleren en zodoende gezond en fit blijven of worden? bij Joost Ostendorf Coaching is het nu mogelijk om een uitgebreide gezondheidscheck en rust-en inspanningstest te doen met behulp van de EC methode. (Energy Control) Deze methode met hart / long analyseapparatuur zijn ontwikkeld door Stans van der Poel, autoriteit op hart / long functie onderzoek en sportbegeleiding en medische fitness.

deze test bestaat uit:

Bloeddrukmeting (bepalend of een inspanningstest verantwoord is)
Zuurstofsaturatiemeting, (met een sensor aan de vinger wordt de hoeveelheid zuurstof in het bloed bepaald, en daarmee of de zuurstofopname in het bloed voldoet.)
Gewicht en lengte meting
Vetpercentage meting omdat weegschalen met vetpercentage veel afwijkingen vertonen)
Geavanceerde rustmeting van de hartslag en ademfrequentie en adempatroon. Hiermee kan vastgesteld worden of je niet teveel of te diep ademt, waardoor diverse klachten kunnen ontstaan. (hyperventilatie, oververmoeidheid, concentratieproblemen, vitaminen tekorten, verstoorde spijsvertering, verstoorde stofwisseling, hoge bloeddruk, etc.
Inspanningstest: Als je bloeddruk goed is, dat wil zeggen als de onderdruk niet fors verhoogd is kan een inspanningstest gedaan worden. Met een inspanningstest fiets je eerst heel licht, dan gaat elke minuut de fiets 20 watt zwaarder trappen, je blijft een frequentie van minimaal 75 omwentelingen per minuut trappen. Je gaat dan door tot dat de ademfrequentie minimaal boven de 40 per minuut komt en je ademhaling overgaat in doorlopend hijgen. Dat is je omslagpunt, vanaf hier ga je verzuren en is je training niet meer effectief.
Met deze uitslag worden je persoonlijke verbrandingsniveau’s zeer nauwkeurig en vastgesteld en daarmee ontvang je een persoonlijk trainingsschema.
Tevens is het mogelijk met behulp van een app op een smartphone en een hartslag borstband zelf thuis, hardlopend, fietsend, of op je eigen sportschool te gaan trainen en feedback te ontvangen op je trainingsresultaten via de app. Deze app analyseert per dag je ademhaling, hartslag en geeft je trainingsadvies naar de conditie van de dag.